Saltar al contenido

Movilidad electrica

David Baret

Legeixo a la premsa suïssa aquests dies que les empreses del sector privat de l’automoció, l’electricitat i el sector immobiliari han acordado donar suport als planes del gobierno helvètic para acelerar la implementación de vehículos totalment elèctrics i híbridos recargables. La inversión público-privada también permitirá vender el cupo de vehículos ecológicos al 50 por ciento en 2025. Actualizar el 25,5 por ciento de los vehículos que circulan para automóviles suedesses són modelos elèctrics recarregables. Aquest consorci també s’ha compromès a addedr rapidament the name d’estacions of carrega public of 7.150 a 20.000 in the owns three anys. A más, les 59 entitlements comerciales i del sector públic consideraran la millor manera d’implantar una xarxa de recàrrega de vehicle elèctrics a tot el país a estacions de servei, llars, llocs de feina ia la carretera.

Com sempre, aquí anem més endarrerits que d’altres països europeus, sobretot els del nord. Ja sabem que avui dia, comprar un cotxe elèctric és més car que comprar-ne un de benzina o dièsel i el poder adquisitiu d’aquí, no és el mateix que en d’altres països. Noruega és on el vehicle elèctric ha triomfat més i pràcticament nou de cada deu cotxes que es venen són elèctrics. A Espanya estem parlant de 6 o 7 por cada 100 tot i que aquest 2022 podrien arribar a ser un 10 o un 12 por ciento segons fons del sector. A més, pel fet de ser un país força burocratitzat, per donar d’alta un punt de recàrrega hi ha moltes més administracions que han de donar el seu vistiplau. L’estiu passat Endesa i Seat van presentan un projecte molt potent per Menorca de mobilitat elèctrica que havia de finançar-se amb Fons Europeus. Si algun dia arriba, serem una mica més suïssos.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.